Ajánló

Közösségépítő sport- és élménytábor a Római-parton

Az első napon kicsit korábban érkeztem a gyerekemért, így végighallgattam, amit a parton a kormányosoknak mondtál (Indiánnak, a túravezetőnek – a szerk.). Kissé meg is illetődtem. Tisztességesen bánni a gyerekekkel és erre nevelni a kormányosokat. Hogy nincs káromkodás, csúnya beszéd, nem gúnyoljuk ki az evezősöket, hogy segítjük, megbecsüljük őket, egymást. Á – gondoltam magamban – túl szép ez, hogy igaz legyen – na, ez az, ami nem létezik, csak beszél az ember...

Kisvártatva megláttam a fiamat is, odajött hozzám. Csuromvíz volt a nadrágja, mezítláb lépkedett.

– Hol van a cipőd, a Jóisten áldjon meg, megfázol! Most azonnal felveszed a zoknid, meg a cipőd, és irány haza!

– Semmi baj, nyugi anya. Majd megbeszéljük.

Ezután beállt a sorba. Mindegyik gyereken volt papucs, csak az enyém volt mezítláb. A cipője teljesen átázva, a parton, benne a lucskos zokni. Majd cserélünk, gondoltam, de hát már három éve túlnőtt a gyerek lábilag. Akkor derengett valami az eligazító levélből. Mintha szó került volna arról, hogy vigyünk papucsot. Elhallgattam hát, s azt fontolgattam, hogy mennyi esélye lesz Kelenföldig nem megfázni a BKV-n. A furcsa az volt, hogy a fiam egy szót sem szólt arról, hogy hideg lett volna a víz, esetleg fázna. Állt a sorban, nem figyelt rám. Mentek egy kört, majd amikor partot ért a kenu, gyermekem szállt ki először pont ott, ahol az evezősök oktatása folyt. Na, de ez nem egy akármilyen kijövetel volt, hanem valódi földetérés. Vagy földre szállás. Fel kellett volna venni kamerával. Azóta akárhányszor próbálom rekonstruálni, nem megy. Nem tudom leírni azt a hihetetlen bénaságot, ahogyan először a két kezére esett, majd a térdére. Négykézláb érkezett meg, a hasa belelógott a Dunába. Megdermedtem, annyira kínos volt. Úristen, sosem hozom ide többet! – gondoltam, de a fiam gyorsan felállt. A kínos csendet Te törted meg.

– Minden rendben van? – kérdezted tőle.

– Minden rendben. Jól vagyok.  – válaszolta a fiam, és ment tovább az élet.

Nem volt sem röhögés, sem gúnyolódás. Na, akkor láttam, hogy a becsület nem csak a kormányosokra vonatkozik. És akkor jött meg a bizalmam. Elérkezett a kedd is. Mert a nagy távolság a hétfő és a kedd között van. Aki elmegy a keddi napra is, az végigjárja. Ha Te, akkor kineveted, vagy megszégyeníted a fiamat, akkor többet nem látod. De az is lehet, hogy a még a Duna sem. Ennyin múlik.

– Miért lett csuromvíz a cipőd? – kérdem aztán a 19-es villamoson.

– Kisindián (oktató – szerk.) azt mondta, hogy menjünk be a vízbe.

– És te erre bementél cipőben.

– Cipőben, meg zokniban. Merek én ellentmondani Kisindiánnak?

– De a többieken nem volt cipő, meg zokni. Nem szólhattál volna?

– Az teljesen mindegy. Azt mondta, hogy menjünk be. Én bementem.

Ez a mi történetünk. Nem elemzem, mert minek. Köszönöm.

                                                                                                     Egy édesanya

Kompetencia fejlesztés vízi sporttal, azaz miben lesznek jobbak az indián-vízitúra kenus tábort megjárt gyermekek? Programjaik miért és miben különböznek az egyszerű sportfoglalkozásoktól?

Az indián-vízitúránál a római-parton kenuzni játék és sport – felfedezés és kaland. A teljesen kezdőktől a tapasztaltakig, a kicsiny gyermekektől a középiskolás korosztályig felejthetetlen vízi élményekhez, ismeretekhez, és egy vidám közösségben való részvételi lehetőséghez juthatnak résztvevőink. Célunk olyan vízi kalandok szervezése, amelyekre később is kellemes érzésekkel gondolhatnak majd vissza evezőseink, kormányosaink és segítőink. Az egész napi foglalkozások, mozgás után a szülők élményekkel telve kapják vissza tőlünk csemetéiket. Mindez olyan közösségben, ahol kicsik és nagyok, lányok és fiúk egyaránt biztonságban érezhetik magukat.

Oktatási módszerünk egyszerű, de hatásos. A gyermekeket és fiatalokat megismertetjük a kenus csapatra jellemző, egymás segítéséből fakadó pozitív érzésekkel, miközben új barátságokat kötnek. Elsajátítanak egy újfajta tudást is, amelyet az élet egyéb területein is tudnak majd hasznosítani.

Oktatási módszerünk egyszerű, de hatásos. A gyermekeket és fiatalokat megismertetjük a kenus csapatra jellemző, egymás segítéséből fakadó pozitív érzésekkel, miközben új barátságokat kötnek. Elsajátítanak egy újfajta tudást is, amelyet az élet egyéb területein is tudnak majd hasznosítani.

Mik a vízitúrázás előnyei?

Egy vízitúrázó rövid idő alatt elhagyja az épített környezetet, megláthatja a természet szépségeit, biztonságos körülmények közt küzdhet meg az elemekkel, akár versenyezhet másokkal különféle célokért, valamint ezeken kívül még rengeteg izgalmas felfedeznivalót is találhat. A túrakenusok közt felcseperedve rengeteg új baráttal és együttműködésre serkentő viselkedésformával találkozhatnak a gyermekek.

Milyen eredményekkel büszkélkedhetnek?

  • A kenuzás élménye és az egyéni biztonságérzet a nálunk megjelenő szülők és gyermekeik visszajelzései alapján meghaladják az előzetes várakozásaikat

  • A heti programot teljesítők 100%-a megtanulta minimum alapszinten a kenuzást, 85% jelesre végzett

  • Átlagos napi létszámunk 50-100 fő körüli, minden korcsoport és nem jelen van

  • Évről-évre visszatérő gyermekeink-fiataljaink aránya eléri a 80%-ot

  • Kormányos tanulóik „első szezonos” sikeres vizsgáinak aránya 85 % feletti, a következő tábor végére 100% az összesített eredmény, azaz mindenki megtanult eddig hajót vezetni, aki kormányosnak tanult 14 éves kor felett

  • Hatósági intézkedést igénylő vízi baleseteik száma az elmúlt 20 évben: 0 db volt.

  • Több mint 40.000 fő felnőtt és gyermek vett részt az elmúlt években programjaikon

  • Több mint száz kiképzett és gyakorlatot szerzett túrakenu kormányossal büszkélkedhetnek

  • Kormányosonként átlag 10-15 új ismerőst szereznek a gyerekek és sok fiú-lány barátság is köttetik

  • Több ezer fő vízi élményekkel gazdagabb gyermek, fiatal, egyetemista és felnőtt

  • Kormányosaik közül többen sportos képzettségüket, illetve az itt szerzett ismereteiket és kapcsolataikat felhasználva el tudtak helyezkedni a munka világában, találtak párt, alapítottak családot, vagy váltak épp világutazóvá

  • Általánosságba véve azt tapasztalták, hogy magas szintű képzettséget igénylő, felelősségteljes szakmákban és munkakörökben helyezkedtek el az évről-évre nálunk tanuló evezős gyermekek és kormányosok későbbi életük során

Milyen beosztásokat, tudásszinteket lehet elérni? Mik a fejlődési lehetőségek?

1. Kezdő evezős: teljesen kezdő, illetve még nem biztos a kenus a tudásában

2. Evezős: már volt kenus oktatáson nálunk 1-2-szer és biztos a kenus tudásában

3. Vezérevezős (első evezős): megfelelő fizikumú és legalább 1 évadnyi jó kenuzás áll mögötte

4. Kormányos tanuló: a 12 éves kort betöltötte és legalább vezérevezős szinten áll

5. Kormányos: a 16 éves kort betöltötte és van legalább 1 db jó eredményű vizsgája

6. Kormányos oktató: a 16 éves kort betöltötte és megvan a három sikeres vizsgája

Milyen lehetőségeik vannak azoknak, akik további ismereteket szeretnének elsajátítani, fejlődni, vízi környezetben?  

Aki kezdőként elmegy velünk vízitúrázni, megtanulhatja a kenuzás és táborozás alapjait, később a mesterfogásait, és a vizsgák letétele után akár kenu kormányossá is válhat. A szabadidős sportolók és a tanuló/végzett kormányosok számára további vízi képzéseket, kormányos oktatásokat, motorcsónak vezető képzésekben való részvételi lehetőséget biztosítanak. A szakmai szempontok iránt fogékony érdeklődőink túravezetővé, motorcsónak vezetővé, vagy akár sportoktatóvá - edzővé is válhatnak támogatásukkal.

Az 50 órás közösségi szolgálatos (érettségihez) aktív résztvevője a programoknak, külön képzést kap tőlük. A szakmai gyakorlatos, egyetemi (szakmai) hallgató náluk töltheti gyakorlatát. Ezeken kívül önkénteseket is várnak, akik a képzésünk elvégzése után segíthetik a táborozó gyermekeket.


További információ a táborokról, programokról, lehetőségekről:  www.indian-vizitura.hu

 

 

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás

XTrefl