Család

A szállások többsége családbarát, a vendégek nem mindig

Ma már vannak olyan szállodák, amelyek úgy hirdetik szolgáltatásaikat, hogy garantálják: nem botlanak a vendégek babakocsiba az előtérben... A kisgyerekesek kontra gyermektelenek/nagy gyermekesek közötti harc szerencsére azért még nem mérgesedett el, de mindkét fél tud olykor kellemetlenséggel szolgálni a másik számára.

Úgy tűnik, a felek közötti ellentét feloldhatatlan: mindkét csoport igényei jogosak, csak éppen összeegyeztethetetlenek. Ismerősök körében több történet kering a hosszadalmas repülőutat megkeserítő csemetékről, a bulvársajtó is felkapta a történetet, ami arról szólt, hogy egy ausztrál étteremtulajdonos kirakta a hisztiző kisgyereket és családját, mert zavarták a vendégeket. Nagyon nem lehet pálcát törni azok felett, akik nem szeretnének reggel hatkor üvöltésre ébredni jól megérdemelt pihenésük során, viszont legalább ennyit számít az is, hogy a kisgyermekesek is szeretnének kikapcsolóddni, étkezni, utazni...

Csupán babaággyal és etetőszékkel ma már egy szálláshelyet sem lehet bababarátként eladni: a kisgyerekes szülők kétharmada számára a legfontosabb szempont a választásnál az, hogy van-e babás medence – derült ki az Év Szállása verseny keretében készített kutatásból. Az elsőként felsorolt kiegészítők csak ez után következnek, a rangsor harmadik helyén pedig a programok és a bababarát menü áll. A szálláshelyre érkezve a szülők egyébként a tipikus kiegészítők közül a mikrót és a hűtőt hiányolják a szobából, míg a szolgáltatások esetében a bababarát menüt.

A szállások gyerekbarátok, a vendégek nem

A kutatásból az is kiderült, hogy minden harmadik kisgyermekes családdal elfordult már, hogy nyaralásuk alatt egy másik vendég éreztette velük, hogy nem igazán örül annak, hogy kisgyerekek is vannak a szálláshelyen. Ritkán, de előfordul, hogy a kellemetlenséget a szállásadó okozza: volt, akit egy 5 csillagos szállodában megkértek, hogy gyermekeivel 7 óra előtt menjenek vacsorázni, mert a többi vendéget zavarják a gyermekek, mire ők azon nyomban távoztak a hotelből. Szerencsére nem ez a jellemző, a kutatásban részt vevő családok több mint 90 százalékát még soha semmilyen kellemetlenség nem érte a szállásadók részéről. Minden tizedik család beszámolt váratlan pozitív élményről: az egyik hotel például meglepetés tortával készült legfiatalabb vendégük 1 éves szülinapjára.

Kinek fárasztó gyerekkel nyaralni?

A szálláshely típusát tekintve a gyakorló szülők inkább a hoteleket részesítik előnyben: minden második kisgyerekkel nyaraló család hotelben foglal szállást. Azonban a bababarát felszereltség és extra szolgáltatások ellenére a megkérdezett szülők esetében háromból ketten mondták azt, hogy megterhelő tud lenni a gyerekekkel való nyaralás. Arról már azonban megoszlanak a vélemények, hogy kire jut a feladatok oroszlánrésze: a gyerekesek egyik fele egyértelműnek látja, hogy az anyának megterhelőbb a nyaralás, míg a többiek úgy érzik, hogy mindkét szülő számára egyformán fárasztó egy ilyen utazás. Sajnos csak minden harmadik szülő mondja azt, hogy valódi pihenésnek érzi a gyerekes kiruccanásokat.


Részünkről azt javasoljuk a családoknak, hogy ne elégedjenek meg azzal, ha egy szálloda vagy panzió családbarátként vagy bababarátként tünteti fel magát – ez ma az egyik leghangzatosabb szlogen –, járjanak alaposan utána, hogy mit takar ez a kifejezés az adott szálláshely esetében. Akik meg éppenhogy el szeretnék kerülni a kisgyerekneveléssel járó hang- és képi effektusok számukra zavaró részét – az esetükben szintén az utánjárás tűnik jelen pillanatban egy egyetlen hatékony eszköznek.

 

KÖLÖKNEK cikkajánló

 

Hogy öröm legyen a nyaralás

Gyerekkel étteremben

 

 

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás

XTeakiadó