Iskola

Tippek, hogy ne legyen akkora teher a nyári kötelező olvasmány

A tanárok nem rosszat akarnak diákjaiknak, hanem azt szeretnék elérni, hogy műveltek legyenek a gyerekek, hogy egy kis szépirodalom is kerüljön a kezükbe, a digitális eszközökön kívül. Nagyon nehéz azonban rávenni a tanulókat, hogy bármit is olvassanak – tisztelet a kivételnek-, és hát be kell vallani őszintén, nem biztos, hogy a kötelező olvasmány a jó megoldás arra, hogy a gyerekek megszeressék az olvasást. 

Mivel ezeknek a könyveknek az elolvasása kötelező (és jobb ha elolvassuk őket, mert ha csak a rövidített változatnál maradunk, az előbb utóbb úgyis kiderül…), itt van pár tipp, hogy könnyebb legyen velük megbirkózni:

Pozitív hozzáállás

Ha már az elejétől fogva azt hallgatják a diákok, hogy ez rossz, akkor utálni is fogják. Meg kell próbálni azt elérni, hogy szívesen üljön le olvasni. Példát kell mutatni, hogy igenis, olvasni jó. Legyen program a közös olvasás!

Minél hamarabb

Nincs a halogatásnál rosszabb megoldás. Minél hamarabb végeznek, annál nagyobb lesz a megkönnyebbülés. Legyenek büszkék magukra, hogy ezt is megcsinálták! Jöhet a következő…

Egy napon belül jöhet az elemzés

Sok kötelező olvasmány lehet homályos. Nehéz nyelvezet mellé sokszor társul a nehéz megértés is. Ilyenkor érdemes beszélni róla, és elemzéseket olvasni. Hiszen nincs annál jobb dolog, amikor a kis részletek is kitisztulnak.

„A zene az kell”

Sokszor nehéz koncentrálni. Ilyenkor segíthet, ha a könyv hangulathoz passzoló zenét hallgatunk aláfestésként. Filmzenék előnyben!

Párhuzamok

A könyv elolvasása után érdemes körülnézni. Miért is volt kötelező azt a könyvet elolvasni? Milyen hatást gyakorolt az emberekre, ki hogyan dolgozta fel az adott történetet. Érdekes ilyenkor a filmváltozatot, színdarabot is megnézni, mit emelt ki a rendező, mit hagyott esetleg ki.

 

A teljes cikk teljes terjedelmében a napocska.hu -n olvasható

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás