IskolaMás szemmelDiák szemmel

Abszolút rossz, de mégis zseniális dolgozat-megoldások

Az elmúlt hetekben terjedt el az interneten és főleg facebookon az a kis gyűjtemény, ahol valaki 38 olyan tesztkérdésre adott választ szedett össze, amik valójában teljesen hibásak mégis zseniálisak egyszerre. Kiválogattuk a 16 legjobbat, és le is fordítottuk őket.

1. - Képzeld el, hogy ugyanabban a korban élsz, mint Abraham Lincoln. Mit mondanál neki, vagy mit kérdeznél tőle? - Megmondanám neki, hogy soha ne menjen színházba. 

2. - Az első sejt valószínűleg... - Magányos volt.

3. - Írd le röviden, mit takar a "kemény víz" fogalom.- Jég.

4. - A lenti diagramon az alábbi illusztrálása látható: a) Lamarck evolúciós elmélete b) Darwin evolúciós elmélete c) Malthus elvei d) Lyell elmélete. - e) A zsiráfok szívtelen teremtmények.

5. - Bővítsd! - A kissrác megtette. Tanári komment: Nagyon vicces, Peter.

6. - Keresd meg az x-et. - Itt van.

7. - Plusz pontért: melyik a legerősebb erő a Földön? - A szeretet. 

8. - Hol írták alá az Amerikai Függetlenségi Nyilatkozatot? - Az alján.

9. - Írj egy példát a bátorságra! - Ez.

10. - Mi az a három dolog, amit szeretnél megtenni a jövőben? - 1. Szerezni egy barátnőt. 2. Megcsókolni. 3. Uralni a világot. 

11. - Egészítsd ki a megfelelő szóval: A férfi (megüti, illik hozzá) a kutyát. - Dédelgeti. Nem szabad megütni egy kutyát.

12. - Nevezd el a négyszögeket: téglalap, rombusz, paralelogramma, négyzet, stb. - Bob, Sam, Tedison, Cate, Hary...

13. - Miranda nem lát semmit, amikor belenéz a mikroszkópba. Mondj egy okot, miért. - Mert vak. Tanári komment: Szép próbálkozás!

14. - Ez a rozmár elveszítette az otthonát a globális felmelegedés miatt és úgy döntött, az én matekfüzetembe költözik. Az ő nevében elnézést kérek minden okozott kellemetlenségért.

15. - A lenti helyre írj le minden kommentet a kurzusról vagy a tanárról, ami fent nem szerepel. - Ha egyetlen órám lenne élni, azt ezen az kurzuson tölteném, mert egy örökkévalóságnak tűnt. 

16. - Rajzold le, hogy fogsz kinézni 100 év múlva. - És lerajzolta. Béke poraira.

Az eredeti cikket és képeket itt találjátok.

2013 december 17. Mátyás Lara

 
Kölöknet hozzászólások  
(103 hozzászólás) 
2016 április 19.
 
Harkonnen én is így írok :D
2016 január 03.
:D
Hát ez nagy ...... :D kb a suliba az osztályunk mindeg ilyen baromságokat ír :D
2014 május 20.
b.s.
Harkonnen ,angol nyelvterületen soha ne tanultak folyóírást,mint nálunk.
2014 május 03.
Harkonnen
Nekem a poénokon túl a folyóírás hiánya tűnt fel. Tényleg ez a jövő?
2014 február 18.
K.k
Vitatkozni ezen a cikken szerintem teljesen fölösleges. A szándékos hülyéskedésre nyilván pontot nem adok, de az elmés humort mindenesetre értékelem én is. Amúgy valós magyar gyerek példája: mindenki írjon nevet, osztályt a dolgozatára! Javításnál látom az egyik dolgozaton: Nagy Feró, 9. b. Igencsak jót mulattam rajta, visszagondolva igaza volt, nem azt mondtam, hogy írd rá a neved. :D
2014 január 14.
Shelby
A válaszok pont olyanok, mint a kérdések...
jah... hogy kérdezni tudni kell/ene! ?!
2014 január 14.
Én
Aranyosak a válaszok.Lám..lám...az amerikai gyerekeknek is van fantáziájuk..na és kellő pajkosságuk))))Igaz olyan szép és olyan sokrétű szókincsük nincs mint a magyar gyerekeknek.Azért kíváncsi lennék ugyanezekre a kérdésekre a magyar gyerkőcök milyen humoros válaszokat adnának.
2014 január 13.
Katrin
Strébernek:Én is mindig ebben reménykedtem,de ritkán jött be!
2014 január 12.
Csiti.
valóban érdekes, de a válaszok tökéletesek.
2014 január 10.
Stréber
Rózsaszín Párduc hozzászólására: szerintem történelemből és irodalomból minden ország a saját kultúrája szempontjából releváns dolgokat tanulja.
Pl. India, Mongólia vagy az USA történelméről én is ugyanolyan keveset tudok, mint amennyire ők Európáról, Magyarországról. Ettől még lehet, hogy valaki a saját országa (földrésze, régiója) történelmét, irodalmát, kultúráját jól ismeri.
2014 január 10.
úr annamária
valahol ott van az igazság........
2014 január 10.
Cableguy
Nem feltétlen vannak kiforgatva a szavak. Ha a kérdésekre nyilvánvalóbb az a válasz amit kaptak és nem az amit a teszt készítője gondolt válasznak akkor az nem a válaszadó hibája...
A négyszögeknek nem nevet adunk, de ah a kérdő ezt kéri tőlünk akkor tessék...
Tetszettek a válaszok.
2014 január 10.
mara
na de ez sem itthon történik... bár biztos vannak hasonlóan szellemes válaszok... :-) :-) :-)

2014 január 10.
MédiaBarath
Azért ezeknek a jó részét nem "gyerekek" írták, mondjuk néhányban teljesen igazuk van. Pl. a kutyás, meg a 100 évesben.

A poénok elismerése témához: amikor a diákok sokadik alkalommal forgatják ki a szavakat, a kreativitást a munka megkerülésére használva az elvégzése helyett, az kicsit fárasztó. Néhányszor csináltam szájbarágós feladatleírást is, de azt meg nem bírták értelmezni, mert hosszú volt.
2014 január 10.
Fulesmacko
Egyik barátom mesélte, hogy ez volt az egyik ismerőse nyelvtan óráján:
Tanár: Mondjatok egy kétértelmű szót!
Diák: Faszállító.
Persze megkapta érte az osztályfőnökit:DD
2014 január 10.
Emőke
Dr.Kago kedvéért:
Dolgozatot írattam irodalomból. Az egyik diákom: "A dráma görög dramatikus népszokásokból alakult ki Rómában."
2014 január 10.
puli001
aki nem tud angolul annak ez nem fog lejönni akárhogy van fordítva :) de nagyon aranyosak, és a tanárok megjegyzései is inkább azt sugallják, hogy mosolyogtak rajta
2014 január 10.
Imi
Velem olyan volt hogy a matek tanár felírt egy nagyon hosszú számot a tábla bal oldalára.
Megkérdezi: Akkor most hol is van az a 63,24?
Egyik osztálytársam: A tábla bal oldalán
2014 január 10.
Gabi
Mi az angoltanárt kínoztuk. Kérdeztük: Tanár úr! Hogy mondják angolul: csepereg az eső? Elkezdett gondolkodni, mire mi rávágtuk. Mi tudjuk: szemörkél. :P
2014 január 10.
Gyurka
statika órán a tanárnő egy műanyag vonalzót hajlítgatott, a nyomatékot szemléltetve és megkérdezte, hol fog eltörni a vonalzó. Egyik osztálytársunk bekiabálta: a 11,5 centinél. (Az nem a közepe, ahol el kéne törnie) de ugye mindenki tudja hogy valamiért mindig a 11,5 centinél törik el.
2014 január 10.
Yasu
Nekem még mindig a kedvencem az volt, mikor valamelyik órán vettük az "Államokat" és A kérdés az volt, hogy Ki-é az állam?
Erre a válaszom annyi volt: Az én állam, vagy az öné tanárnő? :D
2014 január 10.
Bad Pritt
- Hány tehénnek van nyolc lába?
- Egynek sem.
2014 január 10.
 
Történelem tanárként a görög-római istenekről, hősőkről beszéltem. A kérdésem a gyerekekhez ez volt: " - Ki tudja ki volt Herkules?"
Mire egy lelkes jelentkező :" - Kevin Sorbo"
Ugyanis akkor ment a tv-ben a Herkules című sorozat és a színészt így hívták. :-D
2014 január 10.
Kordé Istvánné
Magyarórán a hangerőről volt szó, nem figyeltem, a tanár úr felszólított, hülyeséget mondtam. Segíteni akart, és megkérdezte tőlem, hogy a moziban hogyan kérek a barátnőmtől cukrot, mire én közöltem, hogy nálam mindig van cukor. Úgy ugrott fel az asztaltól, hogy azt hittem lepofoz, de ennek ellenére Ő - Szabó Kálmán, III. Béla Gimn. Baja 1972.
- volt az egyik általam legjobban szeretett tanár.
2014 január 10.
dani
Nekem egyszer a középsuliban földrajz dolgozatnál az volt az egyik kérdésem, hogy mikor beszéltünk gyűrt hegységről?
A válaszom az volt: Az órán :D
2014 január 10.
Monk
Köszönöm! Köszönöm a feltöltőnek, köszönöm a fordítónak, külön a gyerekeknek – nagyszerű volt! :)
Részemről erkölcstelennek tartok minden számonkérést, a fölnőtt felsőbbrendűséget, amivel eldöntjük a gyerek feje fölött, mi érdekelje a világból. Puszi Nekik! :))
2014 január 10.
Rucaöröm
Gimiben biológia-dolgozatnál vetített képekről kellett a növényeket felismerni. Épp egy vízipáfrány, a rucaöröm volt a képen; a padtársam kérdezte és megsúgtam neki. Mivel köze sem volt hozzá, úgy értette, hogy "lucerna" és le is írta. Amikor a dolgozat-javítás volt, a tanár őrjöngött, hogy lehetett ilyet leírni ... :)
2014 január 09.
DrKago
Jobban tetszene, ha magyar gyerekek magyar nyelvű szellemességeit gyűjtötték volna össze. Nem létezik, hogy ilyesmit a mi gyerekeink ne tudnának.
2014 január 09.
tomtom
Osztálytársamat dolgozat közben lökdöste a szomszédja, hogy segítsen neki. Ő viszont szintén nem tudta a választ, beszélgetni nem akart, így beírta a kérdéshez, hogy " Nem tudom és kész, hagyjál!" Aztán beadta a dolgozatát így...
Egyest kapott, mert a tanár megsértődött, azt gondolta neki szól a megjegyzés :-)
2014 január 09.
Cs.
Igen, nagyszerűek. Wulf: azért megtanulhattál volna helyesen írni, mert nagyon nem bírom, amikor valaki még magyarul sem tud...
2014 január 09.
Attila
Szerintem teljesen megfelelőek a válaszok... Ez bizonyítja, hogy az iskoláknak nem sikerült teljesen kiölni a gyerekek kreativitását.
2014 január 09.
Wulf
Fú, már emléxem miért rühelltem az iskolát... és miért rühelltek engem a tanárok...
2014 január 09.
reggievegi
haláliak :D
2014 január 09.
taki
Doge: én - mint szülő biztos, hogy nem szidnám le a gyereket egy-két ilyen válaszért.
Ellenben biztos, hogy elszidnám, ha haza hozná az ezekért megérdemelt egyesét... ;)
2014 január 09.
 
Ez nem nagy szám ,bár van egy két jó ,de fele dolgozaton ilyenek a válaszaim xd
2014 január 09.
taki
Doge: én - mint szülő biztos, hogy nem szidnám le a gyereket egy-két ilyen válaszért.
Ellenben biztos, hogy elszidnám, ha haza hozná az ezekért megérdemelt egyesét... ;)
2014 január 09.
Doge
Na, van már egy grafológusunk is. Spoiler: nem egy időben készültek a képek.
2014 január 09.
Jaki
és sok nebulónak ugyanolyan a kézírása? a lapok felét ugyanaz az ember töltötte ki...
2014 január 09.
Doge
Nagymama: mert valószínűleg a tanár egy gyökér. :)
2014 január 09.
Doge
Hibákért elnézést, telefonról írtam.
2014 január 09.
Doge
Ajj, a sok minta szülő... Nem ez a feladata a kölyöknek, miért nem tanult, meg egyéb okosságok. Gondolom itt mindenki 100 pontra írta meg a 90 pontos dogát is. Ha valaki ennyit beír a dogába, attól még lehet hogy tudta az anyag nagyon részét. De sajnálom azokat, akiknek a gyereke ha valami hasonlót írna, akkor ő nevelési célzattal leszidná. Elég savanyú életük lehet. :(
2014 január 09.
nagymama
Kedves Vitatkozók és igen szigorú Pedagógusok!
Általános iskola 2. osztály -első órák. Téma az ősz -növények gyümölcsök..stb.
Tanár néni kérdése: mi van a dióban?
Gyereksereg hallgat,majd megszólal az egyik: dióbél királyfi.Nagy helyeslés,a másik gyerek : kukac.
Szerintetek miért lett letolva a másodszor válaszoló kisfiú?
2014 január 09.
taki
Azért kíváncsi lennék a "nincs rossz válasz, csak rosszul feltett kérdés" táborába tartozók hogyan tettek volna fel egy-egy kérdést...
Komolyan - kérnék egy jól feltett kérdést az alábbiakból!
2014 január 09.
rap
Velem épp tegnap történt meg, hogy a táblára írt kifejezés alá böktem az ujjammal és megkérdeztem, hogy 'Mi ez itt?'.
Rögtön jött a válasz: 'Tábla'. :)
Jót nevettünk, megvolt a nap poénja, és én is pont arra gondoltam, hogy nincs buta válasz, csak rosszul feltett kérdés.
(Egy nevezetes azonosság volt egyébként...)
2014 január 09.
rap
Velem épp tegnap történt meg, hogy a táblára írt kifejezés alá böktem az ujjammal és megkérdeztem, hogy 'Mi ez itt?'.
Rögtön jött a válasz: 'Tábla'. :)
Jót nevettünk, megvolt a nap poénja, és én is pont arra gondoltam, hogy nincs buta válasz, csak rosszul feltett kérdés.
(Egy nevezetes azonosság volt egyébként...)
2014 január 09.
macerás
Kedves Szfinx! Olvastam a hozzászólásodat, ezért írtam azt, hogy "bosszantóak lehetnek", a "lehetnek"-re próbálva helyezni a hangsúlyt. A megoldásokon én is jól szórakoztam, ugyanakkor tény, hogy vannak helyzetek/élethelyzetek, amikor van helye a humornak és vannak olyanok is, amikor nincsen. A gyerekek számára a dolgozat számonkérés, amit komolyan kell venni, és már kicsi korban meg kell tanulni, hogy a számonkéréseket elbliccelni és elhülyéskedni sem illik. A humort helyesen úgy tudták volna e alkalmazni (tanárként ezt tudnám díjazni), ha a vicces megoldás után leírták volna valódi válaszokat is, ezúttal az "is"-re helyezve a hangsúlyt.
2014 január 09.
meli
áthúzni pirossal, hogy a szeretet a legnagyobb erő ....
s hol írnak alá egy nyilatkozatot???? rossz válasz nincs, csak rosszul feltett kérdés!! Pedagógus, aki megharagszik, bosszankodik ezeken a válaszpkon.... hát na (én is pedagógus vagyok)
2014 január 09.
Tom
Bosszantóak a fenét! :D
2014 január 09.
Szfinx
Kedves Ági! Privát üzenetben szívesen válaszolok Neked. :o)
Kedves macerás, ezt írod: "... aki tanárként olvassa a megoldásokat, annak számára bosszantóak lehetnek a válaszok..."
Én tanárként - kicsit lejjebb - abszolút nem így látom. (Olvasd el kérlek a hozzászólásomat. ;o) ) S tudom jól, hogy van még néhány kolléga (sajnos tény, hogy számuk soknak épp nem nevezhető), akik hasonló szemüvegen át nézik ezeket a dolgokat, mint én. :o)
A humor, a jó humor! az élet minden területén jelen van, s jelen kellene, hogy legyen - így az oktatásban is! Az emberek bizony sokat segíthetnének egymásnak azzal, ha bizonyos helyzetekben elővennék a jóindulatukat és a humorérzéküket.
2014 január 09.
klara
Mi mást is lehetne rajzolni arra,hogy fogsz kinézni 100 év múlva! :)
2014 január 09.
macerás
Mivel abszolút igazság nem létezik (és ez már tuti :D), ezért csak nézőpont kérdése a dolog, nézőpontból viszont többféle létezik. Maradjunk a kettőnél: aki tanárként olvassa a megoldásokat, annak számára bosszantóak lehetnek a válaszok, aki pedig szülőként, annak szellemesek.
2014 január 09.
Ági
Melyik középiskolában tanítasz Szfinx? :) A lányom most ötödikes, lassan ideje szétnéznünk...
2014 január 09.
Andris
Nekem gyerekkoromban mindig meg kellett tanulnom, hogy úgy oldjam meg a matek feladatot, ahogy az aktuális tanár elvárta, nem pedig úgy, ahogy gyors és egyszerű és logikus volt, sztem :)

A másik kedvencem az irodalom tanárnő volt, aki az elemzéseimet azzal zárta le, hogy : "a költő nem ezt gondolta" - na ja, biztosan beszélgettél vele 120 éve...
2014 január 09.
Árpád Goretity
Az "Expand!" az 5. feladatban nem azt jelenti, hogy "bővítsd", hanem hogy "bontsd fel a zárójelet".
2014 január 09.
Szfinx
Kádár Zsolt hozzászólásával maximálisan egyetértek: "...azt kell észrevenni,hogy a gyerekek lelke tisztább,és olyan dolgokat látnak meg amit mi már elfelejtettük..."
Mint középiskolai tanár, úgy gondolom, a kérdések sok helyen valóban nem egyértelműek, a gyerekek pedig remekül látták meg a bennük rejlő lehetőségeket!
Tapasztalataim szerint a legtöbb ilyen esetben szándékos bohóckodásról van szó - ami lehet, hogy helytelen, s a lurkó tényleg nem tanult, nekem mindazonáltal sokszor tetszik. Pontot éppen nem adok rá, de egy smiley-val azért mindig "jutalmazom" és értékelem ezt a fajta kreativitást, amit azután a diák általában szorgalmas tanulással "hálál meg". :o)
Zárásként: akinek ilyen humora van, mint ezeknek a gyerekeknek, az biztos, hogy nem buta! (A kettő ugyanis kizárja egymást.) :o)
2014 január 09.
Bandi
sokkal nehezebb ilyen válaszokat adni mint helyeseket.Ezek kisiskolás felmérők,tehát a gyerekek kreatívak,és a probléma megoldó képességük is jó.

2014 január 09.
Barbi
A teljes verzió :)
http://distractify.com/fun/fails/test-answers-that-are-totally-wrong-but-still-genius/
2014 január 09.
LaccPacc
Lányomék általános iskola harmadikban, magyarból csoportosversenyen voltak.
Négy gyerek egy csoport.
Feladat: "írj olyan szót, amiben szerepel a CK betűpáros"
megoldás: FUCK

picit azért megkérdeztem, hogy ez hogyan történhetett.. Úgy volt, hogy a lányoknak sem a "kuckó",sem a "mackó", de még a "pöcköl" szó sem jutott eszükbe. Helyette az egyik csaj benyögte, hogy "FUCK", mire a másik három jelezte, hogy "de az nem magyar szó".
"Jó de nincs ideírva hogy magyar szó kell, és szerepel benne a CK"
"és mit jelent?"
"nem tudom"
majd egyhangúlag megszavazták a FUCK szó beírását.

Elképzelem a zsűri fejét, amint javítja négy kandiszemű ártatlan harmadikos kislány MAGYARverseny dolgozatát, majd a FUCK szóba botlik nagybetűkkel, és még csak nem is rosszaságból írták oda :D
2014 január 09.
bajzaki
Nekem nagyon tetszenek, van olyan válasz, amely olyannyira elkapja a pillanatot, a tényleges helyzetet, hogy egy átlag tanár fel sem fogja, vagy nem meri, megfelelési kényszere miatt. Az biztos, hogy nem fogom a saját gyerekemet megszidni, ha egyszer egy ilyen dolgozatot kreál.
2014 január 09.
Nienna
Rózsaszín Párduc, és az megvan, mikor március 15-én kérdezgettek budapesti járókelőket, hogy mit ünneplünk, és egyik sem tudott helyes választ adni? Valamint azt sem, hogy mi a Nemzeti dal, nemhogy idézni belőle?
Tudatlanok mindenhol vannak, az ilyen videóknak pedig szvsz az a célja, hogy ezeket kiemelje.
2014 január 09.
Mariann
Nagyon humoros az összeállítás, de azért ne beszéljünk elismerendő kreativitásról az előzőleg tanultakat számonkérő dolgozatok esetében. Itt nem a "nem készülést" helyettesítő kreativitást kell értékelni, pláne elismerni, hanem a megtanulandó ismeretek elsajátítását, amiről nyilván jó néhány órán keresztül szó volt. Mindenesetre poénosak a próbálkozások :)
2014 január 08.
 
Négyszögesnél: name: hope (név: hope=remény):D remélte, hogy jó lesz:D
2014 január 08.
An.
ember_a_földről Nem feltétlen, Amerikában a legtöbb vizsgát ceruzával kell kitölteni.
2014 január 08.
Psycho
"Melyik a legerősebb erő a Földön?"
"Love"
Szegény, ártatlan, kis csöppség! Még nem hallott Chuck Norrisról. :P

Egyébként szerintem itt nem csak egyszerűen az a kérdés, hogy kreatívak voltak-e, vagy sem. Nem mindegy, hogy komolyan azt gondolták, hogy helyes választ adnak éppen, vagy pedig fogalmuk nem volt a helyes válaszról (pl. mert nem figyeltek órán...stb), és emiatt szándékosan írtak be vicces dolgokat, mert egyszerűen nem vették komolyan sem a tesztet, sem a tanárt.
Előbbi eset ugyanúgy pontot érdemelne. Utóbbi már inkább elítélendő.
2014 január 08.
Csaba
Kisfiam erkölcstan füzetében:
Sorolj fel néhány nagyon fontos dolgot az életben!
Első helyen: JÓ HAJ
No komment...:-)
2014 január 08.
taki
Netuddki: Na, ezzel 100%-osan egyet tudok érteni.
(Ellenben ezek a válaszok hűen tükrözik, hogy a "meggyőződés" milyen eredménnyel fog zárulni... - és épp ezért mondom, hogy az ilyen kreativitás simán csak butaságot jelent.)
2014 január 08.
Netuddki
Mindenki azon van kiakadva, hogy a gyerekeknek tudni kellett volna, mit várnak el tőlük. Szerintem ezekben a válaszokban, pont az a tökéletes, hogy a saját gondolkodásuk szerinti megfelelő választ adták, holott nagy részük valószínűleg tudta, hogy nem ez a társadalom oktatói szerint elfogadott helyes válasz. Ugyanaz a helyzet, amikor nem értesz egyet egy történelmi, irodalmi szereplő, általánosan elfogadott életrajzával. Valamint a lehető leghülyébb tanári kérdésre adott "nem megfelelő" válasz: "Mit gondolt a költő, amikor papírra vetette versét?". Erre a legtöbb tanár ugyanis, csak akkor ad maximum pontszámot, amennyiben a gyerek azt szajkózza, ami a tanár véleménye. Igenis értékelni kell az efféle kreativitást, de meg kell győződnie a tanárnak, hogy a tanuló valóban meg tudja-e oldani például az adott matematikai egyenletet.
2014 január 08.
Bernike
...amikor szükség lett az állat igavonó erejére megnőtt a férfiak szerepe a társadalomban.
Töri-őskor
2014 január 08.
kmisilus
Az 5. pontban az "expand" igét igen nehéz itt lefordítani úgy, hogy teljesen átjöjjön a poén. /Gondojunk csak az expander nevezetű erősítő eszközre.../
2014 január 08.
Rózsaszín Párduc
Nem rosszindulat, de tényleg ekkora agyuk van az átlag amerikaiaknak /felnőtteket is beleértve persze/. Nagy zömük nem tudja, hogy Európa és az USA között az Atlanti-óceán van. Volt egy kandi-kamerás felvétel, kb. 25 perces, amelyben átlag amerikai járókelőket kérdezgettek a világ dolgairól...de a "kényes" kérdések miatt /pl. ki most az USA elnöke, ki az Egyesült Királyság királynője, stb. stb/ inkább törölték a felvételt a you tube-ról. A "történelem" oktatás az USA-ban nagyjából abból áll, hogy időrendbe tudják tenni a volt elnököket.. a többi tény, a többi ország, ill. földrész helye a térképen, történelme, stb. stb.az mind leszarva! Arról már nem is beszélek, hogy a Kanadából ideérkező barátnőm 17 lányának fogalma sem volt arról, hogy ki volt Mozart, vagy Beethoven? Ezek mind objektív igazságok, ezért mellőzzük a "merő rosszindulat" kifejezést a kommentekből! Köszönöm az objektivitást!
2014 január 08.
Ben
Osztálytársam a mg. középiskolában mondta, arra a kérdésre hogy hogyan működik az öntözéses földművelés: Egyszerűen slaggal... :-)
2014 január 08.
An.
ember_a_földről Nem feltétlen, Amerikában a legtöbb vizsgát ceruzával kell kitölteni.
2014 január 08.
ember_a_földről
Ugye az meg van, hogy ezeknek a feladatoknak jó részét ceruzával töltötték ki, valószínűleg vicceskedő felnőttek? Amit ugye utólag ki lehet radírozni.
2014 január 08.
BBB
Általánosba volt doga a gyümölcsökről, és az volt a feladat, hogy írj 3 tulajdonságot a banánról. Én azt írtam, hogy sárga, görbe, ehető... És nem fogadták el
2014 január 08.
taki
popocente: ne hidd... a kreativitás kiölésre ott vannak a szülők, akik hagyják, hogy a gyerekeik Éjjel-nappal Budapest stílusú műsorokon nőjenek fel.

A legtöbb gyerek olyan öntudattal jön az iskolába, hogy szentül meg van róla győződve, hogy az oktatásnak semmi értelme, a tanár nem tud semmit... ellenben ő maga nagyon zseni.

Szerinted az alábbi kérdésekre hány érettségizett tud normális választ adni? Próbáld ki - meg fogsz lepődni...
Hány kilométer a maraton?
Ha a tőled 60 km-re lévő barátoddal szeretnél találkozni egy óra múlva, akkor milyen átlagsebességgel kell menned, hogy pontos légy?
stb...
2014 január 08.
taki
Roland: egy frászt... ez nem a kreativitásról szólna, hanem arról, hogy a dolgozatot megelőző jó pár órán kb. semmire sem figyelt a nebuló.
Jól szét kellene rúgni a seggét - azt talán segítene rajta.

És ne gyertek itt a kérdés helyes megfogalmazásával, mert bizony marhaságot minden megfogalmazásra lehet adni. Indulj ki abból, hogy ezt a dolgozatot megelőzően egy rakat hasonló stílusú kérdéssel találkoztam már a gyerekek - így aki nem érti, az simán csak hülye és véletlen sem kreatív.
Uff.

Kifejezetten szeretném olyan iskolába járatni a gyerekemet, hol ilyen választ látva, az adott témakörből utóvizsgára ítélnék.
2014 január 08.
popocatepetlfan001
Roland, ez a céljuk...
2014 január 08.
Roland
Én minden válaszért pontot adtam volna, mert egyik sem adott rossz választ. A kreativitást ölik ki az emberből, amikor a pontatlanul megfogalmazott kérdésekre nem fogadják el az alternatív lehetőségeket. (A hozzászólásom után alá kell írnom és ezt kérdezik még: "Hány lába van két nyúlnak? A választ írd be számmal:" Hát én hogyan írjam be a száddal, amikor azt sem tudom, ki vagy és hol vagy???)
2014 január 08.
desce
találd mega megoldást, számidts ki nem mind1?
2014 január 08.
 
a rozmáros üt :-D
2014 január 08.
wertz
Ezek a gyerekek még viszik valamire ...:-)
2014 január 08.
ToTy
Yeah! :) I like it! :)... Succesfully they aren't my students :)
2014 január 08.
Ék
Ilyen jót rég nevettem!
Milyen igazuk van!
2014 január 08.
Tüncsibaba
Hello!
Mindenki a fordítással van elfoglalva, pedig szerintem a lényeget Kádár Zsolt látta. Pl.:11. kép, a kutyás.
Ebből számomra az jön le, hogy a gyerekek másképp látják és értelmezik a világot, valamint mindezek mellett kellően kreatívak, fifikásak, hogy egy megoldandó feladatra megoldást találjanak, vagy kihúzzák magukat a megoldás alól. :)
Szép Napot!
2014 január 08.
Réka
Kedves mrs.... ha "találd meg az x- et" - nek fordítják, akkor vicces, ha be van karikázva? Mert szerintem ugyanúgy nem. És képzeld, én sem tudtam, hogy a find kiszámolni- t is jelent, persze ki lehet következtetni, hogy valószínüleg ez kiszámolnit is jelenthet, de az már nem nagy poén. Itt a kétértelműség a poén kulcsa az meg nem jön le ebből a fordításból és kész.
2014 január 08.
Kádár Zsolt
nem kell filozofálni azt kell észrevenni,hogy a gyerekek lelke tisztább,és olyan dolgokat látnak meg amit mi már elfelejtettük..ezt kéne látni..nem a hibákat
2014 január 08.
mrs12trees
Réka, nehogy már magyarázni kelljen... Neked hányszor volt feladatod iskolás korodban csak bekarikázni az x-et, és nem kiszámolni egy ilyen feladatban?
Ha csak a háromszög van ott, szöveg nélkül, akkor is tudod, hogy az x-et kiszámolni kell. A fordítás, miszerint "találd meg az x-et" negyed sorban magyarázza azt, hogy a kiszámolni szó ugyanazt jelenti, mint a kitalálni, megtalálni. Magyarul is mondjuk: találd meg.
Ha valaki úgy fordította volna, hogy számold ki az x-et, akkor meg miért lenne vicces az, hogy valaki bekarikázza a x-et?
2014 január 08.
Réka
Jópofa összeállítás. Andrásnak azért abban igaza van, hogy a kétértelműségre is fel kellett volna akkor már hívni a figyelmet. Mert pl. ha a valaki nem tud angolul ( nyílván ezért készült a fordítás) semmi vicceset nem fog találni abbban , hogy " találd meg az x- et" és erre be van karikázva az x, hogy itt van, ha nem tudja hogy az kiszámolnit is jelenthet. Ugyanez igaz a megnevezni/ elnevezni- re is.
2014 január 08.
Béla
Jó, hogy valaki lefordította, viszont Andrásnak igaza van, hogy figyelni kellett volna a kétértelműségre. pl.
"Találd meg (számold ki) X-et"
Nehéz dolog angol poénokat jól lefordítani úgy, hogy vicces legyen, de azért csak sikerült! :)
Aki meg ért angolul, az olvassa az eredetit, mert eredeti nyelven jobbat szól a poén :)
2014 január 08.
mrs12trees
Szuper a fordítás, amennyire csak lehet, visszaadja a poénokat. A rosszindulat helyett szerintem bárki írhat jobb, viccesebb magyar mondatokat.
A magyarázkodás meg legyilkolná a humort. Így jó az egész, ahogy van.
2014 január 08.
taknyos
a "Risk" az nem bátorság hanem kockázat amúgy! :)
2014 január 08.
ken a guru
kedves András! örülünk, hogy szétdurran az agyad a sok észtől, de ha pillanatra is belegondolnál, hogy olyanok is szeretnék érteni a poént, akik nem tudnak angolul, akkor rájönnél, hogy a fordìtások tökéletesek, általuk érthető a poén!
2014 január 08.
mrdick
aki nem szereti a gyászmisét, menjen kabaréba
2014 január 08.
Mitzimacko
Anonymous (a bátor) és András (az okos) segghülye tudálékos, nem kell velük foglalkozni. Ha valamelyik másik lehetséges angol értelmezést fordítjuk, ÉRTHETELENNÉ válik a poén.
2014 január 08.
Josi69
Az angol nyelv valóban több teret ad a két értelmű kifejezések miatt. Ezek a gyerekek is ezt használták ki. Szándékosan a másik értelmezést használták. Épp ezért szerintem helytálló a fordítás is.
2014 január 08.
dezsimr@freemail.hu
Aki nem szereti a humort menjen gyászmisére :D!
2014 január 08.
Tomma
Szerintem is teljesen rendben van a fordítás! Pl. az említett 12-esben a "name of ..." és a "nevezd el" tökéletes. Nem tudom mit ugrál ez az András.... :(
2014 január 08.
Kicticc
Szerintem teljesen jó a fordítás!
2014 január 08.
Pepin bácsi
Kedves András! Örömmel látnám az Ön fordítását. Leszólni sokkal könnyebb...
2014 január 08.
András
A fordítás épp a poénokat rontja el. Mert a kétértelműség helyett a gyerekek értelmezését fordítja. Pl: 6. Számold ki az x-et, vagy 12. nevezd meg a négyszögeket. Mivel angolban ezek az igék kétértelműek, a diákok a második értelmében használták.... a fordító nem angolul nem tud, hanem magyarul.
2014 január 08.
Buffy the Vampire Slayer
Mi a gond anon?
2014 január 07.
evike@arnet.com.ar
nagyon jó!
2014 január 07.
 
aki nem tud angolul, ne fordítsa!
Összes hozzászólás (103) megtekintése »
Kölöknet hozzászólás
aláírás