Iskola

Szorgalmasabb a gyerek, ha táblagépet használ?

Aktívabbak az órán a táblagépet használó diákok, többüknek még a jegyei is javultak, amióta a kockás füzet helyett okoseszközt használnak.

A 2015 tavaszán indult Hipersulinak, a Telenor programjának az volt a célja, hogy az innovatív, eredményesebb módszerek feltárásával támogassák a gyerekek oktatását és készségfejlesztését, ezzel együtt erőfeszítéseket tegyenek a digitális szakadék csökkentésére. A projektnek köszönhetően 350 diák tanulhat a hagyományos tanórák keretein belül is a cég által biztosított tableteken – elősegítve és lehetőséget kapva azon készségek elsajátítására, amelyek a 21. századi követelményeknek való megfeleléshez, a modern világban való helytálláshoz, érvényesüléshez egyre fontosabbá vállnak.

„A gyerekek nagyon lelkesen fogadták a lehetőséget, minden órára a táblagéppel jönnek, füzetet már az utolsó két hétre nem is hoztak magukkal” – nyilatkozta egy, a projektben részt vevő tanárnő.

„A táblagépek bemutatkozása a tanulóknál is abszolút sikeres volt - kicsiknél és nagyoknál egyaránt. Örültek az eszköznek, amiket mindenféle gátlástól mentesen azonnal munkára is fogtak. A gyerekek lelkesebben jegyzeteltek, mint korábban, és többet írtak le az órai anyagból, mint amennyit általában szoktak” – derül ki egy másik hipersulis tanárnő beszámolójából.

A budapesti Áldás utcai Általános Iskolában már az előző tanévben is táblagépekkel tanulhattak az egyik negyedikes osztály diákjai - a velük szerzett tapasztalatokat feldolgozó hatásvizsgálat eredményei idén nyárra készültek el. Ennek megállapításaiból kiderül, hogy a diákok 38%-a szerint izgalmasabbak a táblagépes tanórák, 64%-uk pedig gyakrabban használná mobil eszközét az iskolában.  

Nem csak játékra való?

Nem meglepő, hogy a Hipersuli bevezetése előtt a programban részt vevő diákok négyötöde elsősorban játékra és chatelésre való eszközként tekintett a táblagépekre. Legtöbbjük örült, hogy a program keretében nem csak otthon, hanem az iskolában is legálisan használhat táblagépet. A diákok válaszaiból egyértelműen az rajzolódik ki, hogy szívesen vettek részt a programban, pozitív élményt jelentett számukra a táblagépes tanulás, hiszen többségében örömmel használnák a készülékeket még többet a tanórákon (58%). Csaknem háromnegyedük (71%) azt szeretné, hogy bővüljön a táblagépes tantárgyak köre.
 

Az Áldás utcai iskolába járó diákok szüleinek döntő többsége (75%) elégedett a digitális eszközök iskolai használatának gyakorlatával, és csaknem minden második szülő úgy tapasztalta, hogy gyermeke szívesebben tanul a táblagép bevezetése óta. Az Áldás utcai tanárok szerint a program legfontosabb eredménye, hogy sikeresen mutatta be a gyerekeknek, hogy milyen sok hasznos dologra lehet használni egy táblagépet a játékon kívül. A készülékek használatával sokkal jobban lehet motiválni a gyerekeket, akik a tanórákon is sokkal aktívabban működnek közre, mint korábban, több diák esetében még a tanulmányi eredmények is javultak.

Az is kitűnhet, aki csúnyán ír

„ Aki például csúnyán írt, most jó lehetőséget kapott arra, hogy kitűnjön. Aki meg nagyon jó és nagyon okos, nála a tablettel is szuperül ment minden, s pluszfeladatot kellett nekik adni, hogy lekössük őket – ez azonban a tabletes programoknak hála egyszerűbben ment, mint korábban” – mondta el az általános iskola egyik hipersulis tanára.

Késő tavaszi indulása miatt a projekthez kapcsolódó iskolákban még nem állt rendelkezésre kellő idő a digitális oktatás teljes körű beépítésére a hagyományos tanórák kereteibe, de már ebben a másfél hónapban is rengeteg tapasztalatot szereztek résztvevői. A nyári szünidő alatt a programgazdák munkába állítanak egy Microsoft felhőszolgáltatásokon alapuló digitális oktatói rendszert, és a szeptemberi iskolakezdésre már a biztonságos internethasználatot célzó tananyagot is véglegesíteni fogják.

2015 július 31. Kölöknet

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás