Különleges helyzetekFelvételiKözépiskola

Kedves Reményvesztett Felvételiző!

Elsősorban Neked, és a Te szüleidnek szeretnék most írni. Neked, aki nyolcadikos vagy, és aki azt gondolod, hogy elrontottad a matematika felvételidet, valami rosszat, valami helyrehozhatatlant tettél. Hidd el, nem így van!

A központi felvételi teszt jó dolog. Jobb annál, mintha minden iskola önállóan állítana össze felvételi tesztet, mert így biztos, hogy az országban minden felvételizőtől ugyanazt várják el, és elég egyszer elmenni vizsgázni, nem kell annyiszor, ahány iskolát megjelöltél a jelentkezési lapodon. És jobb annál is, mintha kizárólag a jegyeid alapján döntené el a középiskola, hogy felvesz-e Téged. Hiszen lehet, hogy a Te tanáraid szigorúan osztályoznak, mert a Te iskoládban szinte mindenki jó tanuló, és Te négyes bizonyítvánnyal is könnyedén boldogulsz majd a gimnáziumban. Kár lenne, ha nem vennének fel és nem tudnád ezt bebizonyítani.

A központi felvételi tesztet azonban komoly kritikák érték már az előző években is. A magyar nyelvi feladatlapot javító tanárok például eddig minden évben jelezték, hogy sokszor nem egyértelmű, mire jár pont és mire nem. Valószínűleg pontosan emiatt, ebben az évben a nyelvi feladatlap is eltért az előző években megszokottól.

Ezt Ti, felvételizők könnyebbnek éreztétek, pedig ugyanazt a tudást kérték Tőletek számon, mint tavaly. A feladatok tartalmilag hasonlóak voltak, de formailag nem. Idén kevesebbszer kellett a saját szavaitokkal megfogalmazni a válaszokat, több volt a karikázós, betűválogatós feladat. Ezt a tanárnak könnyebb javítani, hiszen ha a C-t karikáztad be, arra jár pont, ha mást, akkor nem jár. Ha mindenhol bekarikáztad valamelyik választ, úgy jöttél ki a teremből, hogy jól sikerült a teszt, hiszen nem maradt üres a papírod.

A matematika tesztet ilyen kritikák nem érték korábban, mégis úgy tűnik, hogy idén az is változott. Ezért most sokan azt kérdezik, miért nem próbálták ki a teszteket a vizsga előtt, pláne ha változott a jellegük. Azt a feladatsort, amit élesben kell majd megírni, nem lehet kipróbálni, mert ha lenne pár tanuló, aki látná a feladatokat a nagy nap előtt, a titkosság elveszne, és sokan esetleg előnybe kerülnének, mások meg hátrányba. Hasonló feladatsort persze érdemes kipróbálni előre, és a régóta tanító tanároknak vannak már olyan tapasztalatai, amelyek segítenek abban, hogy mi fér bele 45 percbe.

Nekem például azt mondta a vezetőtanárom sok évvel ezelőtt, hogy a hetedikeseknek, akiket tanítottam, ötször annyi időt adjak a dolgozatra, mint amennyi idő alatt én magam megoldom azt. A tesztre, amit most kellett megírnod, én bizony két órát is adtam volna, ha ezt a szabályt betartom. Kiszámoltad, hogy akkor én hány perc alatt végeztem a feladatokkal? Na látod, megy neked a matek!

A kipróbáláshoz hasonlóan nagyon fontos az is, hogy elemezzék az előző év tesztjeit azok, akik a következőt összeállítják. Sajnos mi nem tudjuk, hogy mit tapasztaltak, hiszen csak azok az adatok nyilvánosak, amelyek a tavalyi nyolcadikosok összesített pontszámának eloszlását mutatják meg nekünk. Hogy ők a nyelvi vagy a matematika teszten voltak-e jobbak, azt nem tudjuk. Kár, én kíváncsi lennék rá!

Mi lesz most veled?

– kérdezheted jogosan. Ha cinikus akarnék lenni, azt írnám, hogy jövőre is biztosan iskolába fogsz járni. De nem akarok az lenni. A felvételi tesztnek az a célja, hogy elossza a diákokat az iskolák között. A jó képességűek kerüljenek be azokba az iskolákba, ahol a következő években nagyon sokat kell majd teljesíteniük, összességében pedig mindenki olyan helyre kerüljön, ahol sikeresen tanulhat még négy évig. Ha ez a teszt, amiről napok óta beszél a fél ország, tényleg nem mért jól (persze ezt még most nem mondhatjuk ki, hiszen nem ismerjük az eredményeit), akkor sem fogja a gyengébb képességűeket bejuttatni az erősebb iskolákba, és nem fogja onnan kiszorítani a jó képességűeket. Ha mindenkinek alacsonyabb lesz a matematika pontszáma, mint a nyelvi, akkor kevesebb ponttal lehet majd bejutni, mint tavaly, de a diákok sorrendje nem borul fel.

Legfeljebb nehéz lesz a ponthatárt meghúzni, mert sokan kapnak majd ugyanannyi pontot, ha a teszt nem szór eléggé, és a skálának csak az alsó felét használja ki. Talán azt gondolod, hogy előnybe kerülnek azok a diáktársaid, akik matematikából jobbak, mert a viszonylag könnyű nyelvi teszttel ők is jól boldogultak, szinte olyan jól, mint Te, aki mindig magyarból voltál kiemelkedő. Lehet, hogy ez így van, de gondolj csak bele! Ők, a matekosok biztosan nem jelentkeztek tömegesen a humán tagozatokra, nem veszik tehát el a Te helyedet. A humán tagozatra való bekerülésért olyan hozzád hasonló társakkal fogsz versenyezni, akik most szintén reményvesztett felvételizőnek érzik magukat.

Azt javaslom Neked, hogy mindenképpen használd ki a lehetőséget és nézd meg a kijavított dolgozatodat, amikor a középiskola, ahol írtad, erre lehetőséget biztosít. Annak is nézz utána, hogy a szóba jövő iskolák hogyan súlyozzák a pontszámokat (van, ahol a matekot számítják erősebben, van, ahol a magyart - ez iskolától és tagozattól függ). Ha nagyon nagy a baj, még van pár napod arra, hogy módosítsd a jelentkezési lapodat. Egy biztonsági iskolát az utolsó helyre érdemes beírni, hogy semmiképpen se kerülj szeptemberben egy kötelező felvételt biztosító szakiskolába. Március 16-án a középiskolák nyilvánosságra hozzák majd az ideiglenes felvételi jegyzékeiket, és neked 18-19-én lehetőséged lesz a megjelölt iskoláid sorrendjét módosítani. Persze az izgalom csak április végén szűnik majd meg, amikor – remélem és kívánom – a vágyott középiskola értesít arról, hogy szeptemberben vár Téged.

2017 január 21. Sinka Edit

 
Kölöknet hozzászólások  
(37 hozzászólás) 
2013 április 10.
 
Rendkívüli felvételi eljárás Május 2-től van minden évben!!!
Ha elutasítottak ill. a még fennmaradó középiskolai helyekre, ami elvileg ki lesz írva az Oktatási Hivatal honlapján.
Méltányossági alapon Fellebbezni is lehet minden iskolában!!!
2013 január 29.
vivi
Sziasztok!Én 7. kitűnő voltam,8. félévkor pedig jeles.December elejétől készültem a felvételire persze a matek sohasem tartozott a kedvenceim közé.ennek ellenére szerintem az izgalom és a megfelelési kényszer szószerint elvette az eszemet.magyar:26 matek:10
Nagyon elkeseredett vagyok,de tudom hogy ez már igy marad és esélyem nincs bekerülni az adott gimibe.
De szerintem ez az eredmény annak is köszönhető hogy az általános iskola amibe jelenleg járok nagyon alacsony szintű ahoz képest.A matekot sajnálom a legjobban és nem azért mert kidobtam rengeteg pénzt,magántanárra,és egy csomó időt hanem mert elrontottam a céljaimat,és ez egy olyan hiba amit már SOHA nem tudok majd kijavitani..... :/
2010 március 15.
Csalodott Anyuka
VAN EGY ÓRIÁSI PROBLÉMÁM! Az én gyerekem abba az iskolába jelentkezett, ahova előkészítőre járt és ott is írta az írásbelit, amely 70 pont lett.Így a hozott és az írásbeli pontoknak köszönhetően,behívták szóbelizni.A szóbelire behívottak közti névsorban olvastunk egy osztálytársról, akinek tudjuk, hogy a hozott és írásbeli pontja nem érte el azt a határt , amivel behívhatták volna szóbelizni.Ugyan annyit ért el ,mint a kereszt fiam, akit elutasítottak.Én csak azt szeretném megtudni, hogy a szóbeli vizsgán "minden" kérdésekre jól válaszoló lányom, csak 14 pontot kapott.Míg az a gyermek, akit ponthatár alatt behívtak,a szóbelire még is a maximális 25 pontot megkapta, így lehet hogy nem csak az én lányomat turta ki a rangsorból.Hát hogy van ez?
2010 február 20.
mami
wb n.n.! Csatlakozom és teljes mértékben egyetértek! Én még arra is gondoltam, hogy talán a gyerekek szövegértési képességeit akarták mérni matematikából is, hiszen a bonyolult, első olvasatra nemigen érthető mondatokat nekem is először "magyarra kellett fordítani". Utána már igen, mondhatni, hogy nem nehéz. Csak éppen az az, egy-egy (rész-)feladatra jutó 1-1,5 perc stressz-helyzetben, a gyerekeknek nem volt elég!
2010 február 19.
wb n.n.
A magyar felvételi csak sima, egyszeres vizsgastresszt okozott. A matek a kevés idő okán, a szokatlan feladatok okán, a feladatok megfogalmazása okán (pl. 120 fok atlétizál, stb.) többszörös, rendkívüli stresszt okozott. Minél hatványozottabb a stresszhelyzet, annál inkább az egyéni személyiségjegyek szerinti a reakció. Ezért a feladatsor nem a matek tudást, hanem a stresszre való reagálási képességet mérte elsősorban. Ezért igazságos pontszámokat sem alakított ki. Nem fogadható el az a megközelítés, hogy mindenki számára egyformán nehéz volt. Gondoljuk meg, 2 méter széles, de csak 30 cm mély árkot minden gyerek átugrik. De ha ugyan ez az árokszélesség 20 méter mély szakadékú, sokan nem kísérlik meg az átugrást. Pedig "tudásuk" alapján biztosan át tudják ugrani a 2 méter szélességet. Tehát a "feladat" nem tudta igazságosan mérni, hogy át tudják-e ugrani a 2 métert. Ez "történt" a matek feladatsorral is. Nagy baj, hogy a nem valós pontszámok következményeire, a kialakult helyzetre a "szakma" részéről nincs reagálás. Üdvözlettel:
2010 február 01.
höhömmm
nekem 70 pont lett...(39,31)de a tehetséggondozot még nem tom pedig egy olyan osztályba akarok menni..remélem ez elég lessz :SSS
2010 február 01.
Választ kérek
8. Járhattál volna fordítva is.Akkor csak bosszankodnál,mint sokan,akik az elsőt írták. Nem a gyerekek a hibásak,ők csak elszenvedik.
2010 február 01.
8.
Én pótfelvételit irtam és szerencsésnek mondhatom magam, bár örülnék ha a matekomba 35 pont meg lenne, a magyar szinte hibátlan. Azt azért direkt megfigyeltem a matekba hogy nem fokokba hanem %-ba és számadatba adták meg, és nem volt szögperc :?S
2010 február 01.
Választ kérek
Presztízs.Azt hiszem így hívják. Magasabb pontszámot érnek el az ott felvételizők,akik nyílván oda is jelentkeztek.Lehet vele büszkélkedni.El sem hiszi senki,aki nincs benne,milyen "véres" harcokat vívnak manapság is az iskolák,hogy bizonyítsák nagyszerűségüket!A szelektálás pedig ugyanúgy megtörténik,a jók kerülnek be a jelentkezők közül itt is.Sőt,aki volt olyan szemtelen,és nem fáradt el hozzájuk felvételizni,annak úgy kellett. Akár egy magasra tett ponthatár is megtévesztheti a gyanútlan szülőt---lámlám,milyen nívós iskola. Nem biztos,hogy nem írtam butaságot,csak agyalgatok. A másik felvetésem senkinek nem tűnt fel?
2010 február 01.
charango
@ Választ kérek: Miért lenne érdeke a középiskolának, hogy "véletlenül" a pótfelvételit írják meg ott a diákok? Akik ott írnak, nem az ő tanulóik, nekik nem érdekük, hogy jól sikerüljön a felvételijük. Sőt! Ezek a diákok zömmel oda jelentkeztek, abba a középiskolába, így ha bármilyen módon könnyítenék számukra a felvételit, azt érnék el vele, hogy nem a lehető legjobb képességű tanulókat tudnák felvenni. Miért lenne ez jó nekik?!
2010 február 01.
mézes
Nem a javítókulcs feltétele az internetre okozza a problémát,hiszen a betegeskedő a társaitól is értesülhet a feladatokról,és felkészülhet rá. A pótfelvételinek teljesen hasonló erősségű,de teljesen új feladatsorból kellene állnia. Hányszor is írtunk matekdogát úgy a suliban,hogy A oszlop,B oszlop.Egy áltlagos tanárnak sosem jelentett gondot hasonló nehézségű,de más feladatból álló feladatsor összeállítása. Mondjuk lehet,hogy csak a számokban tértek el a feladatok,erre nem emlékszem,de a kiszámítás módját el lehetett volna lesni,tehát ezt nem tartom valószínűnek. Szóval,akinek ez lenne a dolga,az miért nem figyel ezekre a szempontokra?
2010 január 31.
biri
Azt eddig is tudtuk, hogy a matek tesztek nagy része nem a tananyagról szól. Ezeket a feladatokat azok a gyerekek tudják megoldani jól, akik éve óta matek szakkörre, tehetséggondozásra, versenyekre járnak. A többség azonban nincs hozzászokva ehhez a gondolkodásmódhoz, mert nem ezt tanítják nekik az iskolában. Az alsós tananyag pl. típusfeladatok ismétlése azzal a különbséggel, hogy az 1. o.-ban a 20-as számkörben, a 2.-ban a 100-as számkörben, stb... dolgoznak. A logikai gondolkodás, a gyors felfogóképesség és a kreativitás fejlesztése elmarad. Pedig hasznos lenne, különösen annak tudatában, hogy a felvételi teszteken pontosan ezeket kérik számon a gyerekektől - ráadásul túl rövid idő alatt - "kompetencia" néven. A mai gyerekek egyáltalán nem buták és lusták. Az én jó képességű, humán beállítottságú nyolcadikos lányom egy átlagos budapesti iskolába jár. Sokáig ötös volt matekból, most félévkor négyest kapott. Megoldotta az interneten fellelhető teszteket, eljárt az ált. isk. és az egyik gimi felvételi előkészítőjére (az utóbbiban 16ezret fizettünk a matekért), ennek ellenére mindössze 24 pontot szerzett. A magyar 49 pontos lett, de ettől nehezebbel is elboldogult volna, ha lehetőséget kap rá. A magyar annyira könnyű volt, hogy rengeteg egyforma eredmény fog születni. Fel kell tehát készülnünk arra, hogy a központi írásbeli értékét túlnyomórészt a matekból megszerzett pontok jelentik. Ez pedig igazságtalan hátrányt jelent a humán beállítottságú gyerekeknek. Elgondolkodhatnak az Oktatási Hivatal illetékesei azon, hogy normális dolog-e az, ha a matek átlag 10-15 pont, a magyar 40-45 pont lesz! A teszteket és a javítókulcsokat pedig nem lenne szabad a pótfelvételi előtt közzétenni! Mennyivel jobban jártak azok, akik betegeskedtek 23-án!
2010 január 31.
Csak egy anya
Nagyon köszönöm a matek-stat egyetemi tanár hozzászólását.Magam három diplomás anyuka (az alap gazdasági mérnök), férjem pilóta. Tehát a lányunk reál oldali támogatottsága kipipálva. Erős ált.iskolába jár, kitűnő tanuló, igazolt vívó (ma, amikor a gyerekek csak a gép előtt ülnek), megvan a teljes, 7 modulos ECDL vizsgája, Pitmann alap angol nyelvvizsgája. Gőzerővel készült a felvételire. Mit kell még egy szerencsétlen gyereknek tenni, hogy egy pl. Apáczai szintű gimnázium szívesen fogadja. Szerintem bármelyik gimnázium jól járna vele. Az általános központit jól megírta, no de a tehetséggondozót... Nagyon kevés gyerek tud még ebben a korban úgy gondolkodni, ahogyan pl. a számkombinációs lakat-feladat elvárná. Magyarból sem értem, miért kell tudni azt a magyartalan szót, hogy "datáni". Nagymamám sem tudná....;) Na mindegy, ez már így marad, majd az élet megoldja ezt is - mint mindent. Aki pedig a tesztet készítette, álljon be a tükör elé egy pillanatra és nézzen szembe önmagával.
2010 január 31.
matek-statisztika egyetemi tanár, volt országos
matek-statisztika egyetemi tanár 2010. 01. 31. 05:13 Minthogy sohasem chat-telek, elképedek, hogy ez itt sokaknak arra jó, hogy elmondja a véleményét a mai gyerekekről. Nézzék már meg, mi okozta a sokkot: nem a rossz tanulók sírnak, hanem a 4-es, 5-ös tanulók, akik tömegével szerepeltek átlag alatt, 1-es, 2-es szinten (kb. 10-20 pont körül). Ebből két dolog nem következik: az, hogy minden mai gyerek hülye (szemben a korábbiakkal)és az sem, hogy a mai oktatás rossz. (Rossz,de nem ebből a tesztből látható). Ebből csak az következik, hogy irattak egy át nem gondolt tesztet, ahol a feladatok száma és az idő nem állt arányban. Ha az iskolai követelmények-osztályzás és egy teszt ilyen távol áll egymástól, akkor baj van. (Nem számít, hogy egy-két gyerek kiemelkedik és megirta jól, a tömeg a 4-es 5-ös alulteljesített). Itt összekombináltak két felvételi rendszert: az amerikait, ahol sok (100 felett) van a kérdések száma, de gyorsan megválaszolható (mert logikát- gondolkodást mér és nem kell számolgatni), és az európait (magyar hagyomány is ez), ahol kevés feladat van, de át kell gondolni és számolgatni kell. Itt viszonylag sok számolgatós feladat volt (6-ikosokét láttam). Ha feltételezzük, hogy a gyerek gondolkodás nélkül tudta a választ és nulla másodpercig számolgatott (ami abszurd), akkor volt ideje átlagosan egy perc alatt leírnia a válaszát minden kérdésre. Ez még egy matektanárnak is nehéz, mert maga a fizikai folyamat leirni a választ elviszi az időt. Ezt a tesztet nyilván senki nem tesztelte le! Az iskolai matek tanárok legalább olyan dühösek, mint a gyerekek és a szülők. Itt nem az oktatás szinvonalát járatták le és nem is a gyerekeket, hanem az Oktatási Hivatalnokok járatták le magukat, és frusztráltak ambiciózus, jótanuló gyerekeket.
2010 január 31.
 
Nagyon meghökkentem, amikor osztálytársam pót felvételizett, és már nap jött be, hogy nagyon jó lett neki a matek, pedig az eredetit nem tudta. Na, ehhez szóljon hozzá valaki.
2010 január 31.
8.os
A tehetséggondozó matek sokkal nehezebb volt, mint a központi. A központi matekban 3 hibám volt, a tehetséggondozóban 20!!!. Rendkívül kiborultam rajta, de fölösleges bárkit is hibáztatni ezért. Én inkább azt tanácsolom a velem egykorú felvételizőknek: Gondolunk arra, hogy nem csak nekünk sikerült rosszul a matek, s majd a szóbelin ( már akinek van ilyen :)) tudunk javítani
2010 január 31.
Választ kérek
"Ha mindenkinek alacsonyabb lesz a matematika pontszáma, mint a nyelvi, akkor kevesebb ponttal lehet majd bejutni, mint tavaly, de a diákok sorrendje nem borul fel." Idézet a cikkből. Azok viszont,akik a pótfelvételit írták,ami lényegesen könnyebb volt,felborítják a sorrendet a saját javukra. Volt olyan ,aki direkt nem ment el az első alkalomra,mert ezek szerint ez rendszeres,hogy gyengébb a pótfelvételi.Volt olyan iskola,ahol "véletlenül"pl. a pótfelvételit íratták meg.Hmmm.
2010 január 31.
Egy elkeseredett felvételiző
Én összesen 73 pontot értem el a felvételin. 32pont matekból, és 41pont magyarból. Ezzel van esélyem egy jobb iskolába bejutni?
2010 január 30.
Egy felvételiző anyukája
Kedves "Apuka"! Nekem történetesen van egy nyolcadikos gyerekem (amit rólad nehezen feltételezek), aki az egész hetes tanulás után, minden szombat délelőttjét az előkészítőn töltötte, annak ellenére, hogy szinte kitűnő tanuló, azért, hogy gyakorolhasson olyan feladatokat, amikre az iskolában nincs lehetőség. Ennek ellenére az utolsó matek feladatba bele sem tudott kezdeni, amibe az időhiány ugyanúgy belejátszott, mint az, hogy fogalma sem volt róla, hogyan kezdjen hozzá. Én ezért nem hibáztatnám a gyerekeket, hiszen a sajátomom láttam mennyit küzdött és mindent megtett a jó eredményért. A helyedben pedig - ha már annyi a szabadidőd, hogy jut hozzászólásokat írogatni - elővenném a magyar helyesírás szabályait és szorgalmasan olvasgatnám. Így talán a "józan paraszti eszedből", nemcsak a középső jelző illene Rád.
2010 január 30.
Egy felvételiző a sok közül
"Egy apuka a sok közül" ! Én ötös vagyok matematikából, sok versenyre járok ( és sokat meg is nyerek) és még is úgy gondolom, hogy ennyi idő kevés volt ezekhez a feladatokhoz! És úgy gondolom, hogy ne egy 40 éves ítélje meg, hogy egy 13-14 évesnek mennyire volt nehéz egy feladatsor! Mert ha sokan ezt mondják a felvételizők közül, akkor valószínű, hogy tényleg nehéz volt!!
2010 január 30.
Egy nyolcadikos a sok közül
"Egy apuka a sok közül"! Véletlenül megjegyezném hogy ezt a tesztet NEM a felnőtteknek kell megírni, akármennyire is könnyűnek tartod. Mellesleg, ha valaki eléggé izgul, szerintem rosszabbúl teljesít és eleve 45 perce van az egész feladatsorra! "Egy másik apuka a sok közül"! Köszönöm, bár nem vagyok benne biztos, hogy sok volt (a siker).
2010 január 30.
Egy másik apuka a sok közül
Kedves "Egy apuka a sok közül"! Lehet, hogy logikus gondolkodásból jó vagy, de a helyesírásod kritikán aluli. Ha viszont ilyen jó lennél logikából, mint amilyennek beállítod magad tudhatnád, hogy ilyen helyesírás mellett nem sokan adnak a véleményedre. Mellesleg ide a gyerekek miatt inkább bíztató hozzászólásokat kellene írjál. Minden felvételizőnek sok sikert!
2010 január 30.
Egy anyuka a sok közül
Kedves "Egy apuka a sok közül"! Kíváncsi lennék arra, hogy ugyan mi lenne a módja annak, hogy megtanuljon a gyerek logikusan gondolkozni? Csak úgy, magánszorgalomból?! Talán mégis az iskola az, ahol ezt a logikus gondolkozást leginkább elsajátíthatná! Én mégis csak az oktatási rendszerben látom a hibát. Úgy oktassák a matematikát, hogy az arra készítse fel a gyerekeket, amit elvárnak tőlük, akár egy vizsgán, akár az életben. Ezt csak azért mondom, mert az itteni hozzászólások azt igazolják, hogy igen kevesen vannak a logikusan gondolkozók. Akik jól teljesítettek, gondolom szerencsések voltak az iskolaválasztásban - talán van iskola, ahol tanítják a logikus gondolkozást, szemben azzal, ahol csak a tankönyvet tanítják - vagy eleve matek-zsenik vagy született logikusan gondolkozók.
2010 január 30.
Egy apuka a sok közül
Olvastam a hozzászólások nagy részét én nem értek eggyet azzal aki ezt nagyon nehéznek találta 30-35 pontot csak logikus gondolkodással józan paraszti ésszel ellehetett érni és itt is és minden ilyen teszten ez a cél és nem az,hogy 45-50 pontosak legyenek ezért aki felvan háborodva az inkább tanuljon meg logikusan gondolkodni!
2010 január 29.
Egy nyolcadikos
háát én nagyon elcsesztem...többet vártam magamtól...a tavalyi feladatsort megcsináltam 45 perc alatt 30 pontra....ezt viszont sikerült 15 pontosra...hát ez gáz...azért jobbra számítottam...4-5ös tanuló vagyok és az összpontszámom 53lett....hát ez van....xD
2010 január 29.
8.-os
nekem a magyar 40, a matek 24 pontos lett nem ezekre az eredményekre számítottam kitűnő tanuló létemre de hát mit lehet tenni, fel kell húzni a szóbelivel remélem h így bekerülök legalább a második helyre
2010 január 29.
egy 8.-os anyukája
Sziasztok felvételizők! Ne keseredjetek el! Azok a tanárok akik előkészítőket tartottak, és felvételi dolgozatokat javítottak, mind azt mondják, hogy matekból az országos átlag 15-20 pont között lesz. Persze vannak olyan tehetségek akik 45-48 pontot írtak, de a hozzáértők/tanárok úgy látják, hogy az átlagos jó tanuló diákok között a legjobb dolgozatok 33-35 pontosak voltak. A felvételi ponthatárokat ezek alapján kell megszabni az iskoláknak. Hiába szerete egy iskola olyan diákot felvenni aki 45-50p. között írta a matekot, ha nem lesz, csak 1-2 ilyen a jelentkezői között. Fel a fejjel! Mindannyiotoknak kívánom, hogy sikerüljön a választott iskolába bejutni!
2010 január 29.
8
normálishát. :P csaknyugi. majd behívnak szóbelire és megmutatod h mi a helyzet.xDxD
2010 január 29.
diák
matek 16 pont magyar 42 jotanulovagyok de eznormális? matek nagyon nehéz volt ://// :SSSSSSSSSSS
2010 január 29.
8.-os
szal nagyon lehúzzák.. meg egy-kettőért fellebezünk. szerintem ti is fellebzzetek mert úgy össze tudtok szedni pár pontot +ba.
2010 január 29.
8.-os
úgy hogy a semmelwies ignácba írtam és ott ma kiadták már a fénymásolatot.:) viszont nekem úgy vontak le 3-4 pontot h mondjuk siettem és az ö-re nem két pontot raktam hanem egy vonalat csak. ez már -2 pont:S:S
2010 január 29.
 
72 PONT????? ne viccelj már én öröm táncot járnék a helyedben de hogy tudtad meg ilyen gyorsan az eredményt?
2010 január 29.
 
öregem 15 pontot ha elérek akkor nagyon boldog leszek a 2 felvételi összesen max. 60 pont lesz nagyon örülnék de hogy ekkora stressznek tegyenek ki minket... HALÓ GYEREKEK VAGYUNK!!!!!!!
2010 január 29.
8.-os
ki hova akar bekerülni??
2010 január 29.
 
remélem nekem több lesz
2010 január 29.
huh jó hát!!
2010 január 29.
8.-os
sziasztok. ma derült ki hogy nekem 72 pontom lett.(45magyar 27matek) szerintetek ez jó?
Összes hozzászólás (37) megtekintése »
Kölöknet hozzászólás
aláírás