Szülő- és gyereknevelés

Mit csináltak a gyerekeink a nyáron az interneten?

– A Kaspersky Lab legfrissebb szülői felügyeleti jelentése erről számol be

A Kaspersky Lab legfrissebb, a cég szülői felügyeleti moduljainak statisztikáján alapuló jelentésébőlkiderül, hogy a gyermekek a nyári szünetben milyen tevékenységeket folytattak onlinemire használták az internetet világszerte. A kutatásból megismerhetjük mit néztek, hallgattak, vásároltak vagy éppen mire kerestek rá, amíg nem voltak iskolában.

A jelentés anonimizált statisztikákat ismertet a Windows PC és Mac gépekről látogatott oldalakról és a Windows PC, Mac, Android és iOS készülékeken folytatott keresésekről a 2018 júniustól augusztus közepéig terjedő időszakra vonatkozóan. Az adatok forrásai: a Kaspersky Lab bekapcsolt szülői felügyeleti modullal működő vezető termékei, valamint a Kaspersky Safe Kids, a gyerekek online védelmére hivatott önálló szolgáltatás.

Ezen a nyáron a gyerekek inkább videókat néztek és zenét hallgattak, minthogy a közösségi médiával foglalkoztak volna. A kutatás rámutat, hogy a gyerekek inkább a YouTube-on töltötték az időt, különösen a blogger PewDiePie iránt nőtt meg az érdeklődés. A fiatalok számos sorozatot néztek a Netflixen, a kisebbek pedig a Nickelodeon, a Cartoon Network és a Disney csatornákra, valamint a SpongyaBob Kockanadrág rajzfilmekre voltak kíváncsiak.

Ami a zenét illeti, a gyerekek a Spotify, a Soundcloud és az iTunes streamelő szolgáltatásokat használták zenehallgatásra, a legnépszerűbb műfaj a rap volt. XXXTentaciont, az ismert rappert egy gépkocsiból leadott lövéssel ölték meg a nyáron, a halálával kapcsolatos információk iránt kiugró mértékben indítottak kereséseket. A gyerekek XXXTentacion zenéit többet hallgatták, mint bármely más művészét, lejátszási adatai kiemelkedőek voltak.

A gyerekek egyre gyakrabban látogatnak híroldalakat, úgy mint a BBC, a CNN és a BuzzFed. Érdekelték őket a 2018. évi labdarúgó világbajnokság eredményei, legfrissebb hírei is. Az online játékok továbbra is népszerűek. A fiatal generáció tagjai világszerte inkább a Fortnite játékot szerették, ami így megelőzte népszerűségben a PUBG-át.

Ezen a nyáron a gyerekek ruhák és mobilkészülékek iránt is érdeklődtek. Az online áruházak közül az Ebay, az Amazon, az Aliexpress, az Asos és a H&M a legkeresettebbek. A legnépszerűbb márkák a Nike, az Adidas, a Supreme, a Gucci és a Vans. A mobilkészülékek közül az iPhone és a Samsung Galaxy érdekelte őket a legjobban.

Meg kell jegyezni azonban, hogy a játékok, videók és zenék mellett, a gyerekek gyakran kerestek rá felnőtt tartalmakra. Persze ha a szüleik blokkolták az ilyen oldalakat (például a Kaspersky Lab termékeivel), akkor sikertelen volt a próbálkozásuk.

Az online adatvédelmi aggodalom is előkerült a gyerekeknél – sokan keresték a DuckDuckGo keresőmotort és VPN-nel kapcsolatos információkat a neten. Ez az első alkalom, amikor ezzel a témával kapcsolatban a Kaspersky Lab a gyerekek növekvő érdeklődéséről számol be.

„A statisztikáinkbemutatják, hogy mi érdekli a gyerekeket és a tinédzsereket manapság világszerte. Nemcsak a lehetséges veszélyes tartalmak blokkolása miatt javasoljuk, hogy használjanak szülői felügyeleti termékeket, hanem azért is, hogy a szülők megismerhessék a gyermekeiket érdeklő témákat. Számos szoftver, ideértve a Kaspersky Lab termékeit, lehetővé teszi, hogy a szülők nyomon kövessék gyermekeik online tevékenységét. Természetesen az ilyen jelentések nem tartalmaznak személyes információkat. Meggyőződésünk, hogy ha a szülők tisztában vannak gyermekeik interneten folytatott tevékenységével, az segítheti a családon belüli kapcsolatok javítását és a nyílt párbeszédet, valamint hozzájárulhat a komolyabb fenyegetések, mint a sexting (meztelen képek küldözgetése) vagy a megfélemlítés megakadályozásához” - teszi hozzá Anna Larkina, a Kaspersky Lab webtartalom elemzésért felelős szakértője.

A  Kaspersky Total Securityés a Kaspersky Internet Securityfogyasztói termékek szülői felügyeleti modult tartalmaznak, hogy segítsék a szülőket az online fenyegetések elleni védelemben, valamint a nem megfelelő tartalmú oldalak és alkalmazások blokkolásában. A Kaspersky Safe Kidslehetővé teszi, hogy a szülők nyomon követhessék, hogy gyermekük mit csinál, néz, keres az interneten bármely készüléken, ideértve a mobiltelefonokat is, valamint hasznos információkat szolgáltat arról, hogyan maradjanak biztonságban online is a fiatalok.

A teljes jelentésért kérjük látogasson el a https://securelist.com/kids-summer-threatsoldalra.

Kaspersky Labról
A Kaspersky Lab egy 1997-ben alapított nemzetközi kiberbiztonsági vállalat. A Kaspersky Lab internetes fenyegetésekkel kapcsolatos tudását és biztonsági szakértelmét folyamatosan újgenerációs biztonsági megoldások és szolgáltatások fejlesztésére használja, hogy védelmet kínáljon a vállalkozások, a kritikus infrastruktúra, a kormányok és a fogyasztók számára világszerte. A vállalat széleskörű biztonsági porfóliójába vezető végpont védelmi és számos speciális biztonsági megoldás és szolgáltatás tartozik, azért hogy az összetett és fejlődő digitális veszélyekkel felvegye a harcot. Több mint 400 millió felhasználót védenek a Kaspersky Lab technológiái, valamint 270.000 vállalati ügyfélnek segítünk megvédeni azt, ami a legfontosabb számukra. További információ: www.kaspersky.com

2018 szeptember 12.

 

Kölöknet hozzászólás

aláírás