Szülő- és gyereknevelés

A 8-14 éves gyerekek nem igazán szeretnének felnőttként alkalmazottak lenni

Kutatás - A 2010 után született korosztály első tagjai négy éven belül belépnek a munkaerőpiacra. Az Alfa generációs gyerekek egy sokkal zökkenőmentesebb, kényelmesebb világot képzelnek el - mutat rá a kutatás.

Az Alfa generáció munkavállalással kapcsolatos elképzelései nagyon eltérnek a jelenleg megszokottól, a 8-14 éves magyar gyerekek 79 százaléka saját vállalkozást szeretne alapítani, és azt fő- vagy mellékállásban működtetni - tájékoztatta a Visa az MTI-t legújabb kutatása alapján.

A digitális fizetési szolgáltató tájékoztatása szerint ennek a korosztálynak csak 6 százaléka szeretne alkalmazottként dolgozni.

Közösségi platformok, online streamelés, mesterséges intelligencia

A magyar Alfa generációnak 55 százaléka keresett pénzt az elmúlt 12 hónapban, ebből 66 százalék állította, hogy a technológia segítette ebben.
A leggyakrabban használt technológiák a közösségi média platformok (53 százalék), illetve az online streamelés (25 százalék).
A 14 éves gyerekek negyede úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia segíteni fogja jövőbeni munkáját.
A gyerekek háromszor nagyobb valószínűséggel tanulnak meg pénzt keresni digitális tartalomkészítőktől, mint könyvekből. Inspirációs és új ötletek forrásaként a gyerekek 48 százaléka a közösségi médiát és a tartalomkészítőket jelölte meg, megelőzve a felnőttekkel való beszélgetést (43 százalék), illetve a rajzolást és írást (37 százalék).

Alfa generáció

Az alfa generáció a Z generációt követő demográfiai csoport. A generációt többnyire 2010-től kezdve számoljuk és 2025-ig fog tartani. Az alfa generáció tagjai többnyire az Y generáció gyermekei. Az alfa generáció tagjai olyan időszakban születnek, amikor a világ nagy részén csökken a termékenységi ráta, és kisgyermekként tapasztalják a Covid19-világjárvány hatásait. A gyermekek szórakoztatását egyre inkább az elektronikus technológia, a közösségi hálózatok és a streaming szolgáltatások uralják, és ezzel párhuzamosan csökken a hagyományos televíziózás iránti érdeklődés. Számukra az online lét, a közösségi média és a technológia már életmód. A generáció tagjai között gyakoribbak az allergia, az elhízás és a képernyőidőhöz kapcsolódó egészségügyi problémák. (Forrás: Wikipédia).

A mai gyerekek szeretnek adni-venni az online térben

A 14 éves magyar gyerekek 20 százaléka online értékesítéssel keres pénzt; a tárgyak online kereskedelmének, másodlagos piacának ilyen korai életszakaszban való megjelenése egy zöldebb, környezettudatosabb jövőt vetít előre a közlemény szerint.

EZ IS ÉRDEKELHET: Hamarosan itt az ország legnagyobb családi rendezvénye!

"Hogyan fog kinőni  a répa a földből?"

A témáról olvasóink véleményére is kíváncsiak voltunk, ahonnan az egyik legjellemzőbb véleményt idézzük: -  A gyerekek ma csak a pixelekben tudnak gondolkodni, pedig ez az élet csak egy szegmense kellene, hogy legyen. Hogyan fog kinőni a répa a földből? Vagy ha át akarunk menni egy folyón, hogyan lesz rajta híd? - teszi fel a költőinek szánt kérdéseket a 49 éves Gábor, egy gyerekes közgazdász apuka olvasónk. - Ezeket egyiket sem oldja meg majd a klaviatúra. Mivel a mai gyerekek állandóan a számítógép előtt ülnek, nem is tudják, hogy termékek hogyan állítódnak elő, és nem gondolnak bele, mi van a kanapén túl, és ez elkeserítő... - teszi hozzá.

A Visa megbízásából az Opinium végezte a kutatást augusztus 16-20. között, 550, 8-14 éves korú gyerek bevonásával.

Fotó: Getty Images

Hasonló tartalmakért iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre!
 

Kölöknet hozzászólás

aláírás